Alleen maar leuke dingen!

12 maart 2020 - Perth, Australië

Hoooooooooi daar ben ik weer. Ondertussen heb ik weer behoorlijk wat leuke dingen meegemaakt hier, dus veel lees plezier.

21-02-2020 CARNAVAL IS BEGONNEN!
Ik moet toegeven, ik vond het echt NIET leuk om hier te zijn terwijl iedereen lekker carnaval aan het vieren was. Bah dat vond ik geen zak aan..Gelukkig had ik wel mijn mooie Mama Jonge Leu meegenomen die ik van jullie heb gekregen dus kon ik er toch nog een beetje bij zijn. Dit is dan ook de eerste en laatste keer dat ik carnaval oversla. Maaaaaaaaaar..... ik heb zoveel gefacetimed dat weekend! Ik kreeg veel foto’s door van alle lieve mensen. Ja dat ik werd gefacetimed terwijl ik lekker lag te slapen (want dan was het hier diep in de nacht) dat nam ik maar voor lief. Ik heb zelfs de optocht live kunnen zien dankzij mijn lieve vriendinnetje Manon die de tijd en moeite heeft genomen om met mij te facetimen tijdens de optocht. Super super super! Het deed mij ook wel wat dat veel mensen zeiden Jel we missen jou! IK JULLIE OOK! Maar jongens, bedankt! Vond het top dat ik dat weekend zoveel mensen heb kunnen zien en spreken.

F1E99092-BCA4-41BE-94DC-2B298892E367

24-02-2020 UITJE MET GARUM STAFF
Vandaag was het tijd voor het personeelsuitje van Garum. Vroeg uit mijn nest want om 06:00 uur stond het ontbijt op ons te wachten. Het ontbijt dat wij serveren aan de gasten is echt gigantisch! Alles wat je wilt kan je krijgen. Ik wist dat het veel was maar dit slaat alles.. maar lekker was het wel. Nadat ik mijn buik vol had gepropt met al dat lekkers was het tijd om het busje in te stappen en naar Margaret River te gaan. Dat is 3 uur rijden. Hier is dat echt helemaal niks. Muziek op in de bus en gaan met die banaan. Margaret River is een hele bekende regio hier in Perth. Deze regio staat VOL met wijngaarden. Prachtig! Maar ik heb nog nooit zoveel wijngaarden gezien in 1 straat. Eenmaal aangekomen begonnen we bij de Eagle Bay Brewery. Dit schijnt een van de grootste bierbrouwerij te zijn. Wij serveren bier van hun, dus was het best leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen. Nou eerlijk gezegd vond ik de brouwerij niet zo heel groot (Twents bierbrouwerij is 10x zo groot) maar de tour was leuk! Daarna mochten wij lekker aanschuiven aan tafel. We kregen een proefplankje met bier en ondertussen werd onze lunch gereserveerd. Ook heb ik een biertje geproefd wat een combinatie was van bier en chardonnay (wijn). Ik moet zeggen was bijzonder. Laten we het daar maar op houden.
Zo mijn buik heb ik voor de 2de keer vandaag vol gepropt en was het tijd om te gaan naar de volgende locatie. Vasse Felix. Hier hebben wij onze wijnen vandaan. Wat een prachtige locatie. Op dat moment dacht ik even dat ik in Italie was. Gelukkig maar dat ik niet in Italie was want dan kreeg ik een kadootje genaamd corona er voor terug. We kregen een rondleiding door de wijnkelder waar hun bijzondere wijnen liggen. Ook lag er een selectie van hun geproduceerde wijnen per jaar. Volgens mij was de oudste fles uit de jaren 70. Als je die fles wilt kopen mag je behoorlijk wat centjes op je rekening hebben staan. Daarna was het tijd voor meer alcohol namelijk onze wijnproeverij. Verschillende witte en rode wijnen. Gelukkig hoefden we dat niet uit te spugen (was ik sowieso niet van plan, dat is zonde) Wij schoten dan ook behoorlijk in de lach met z’n allen want wij krijgen regelmatig gasten in ons restaurant die lopen te zoeken in de wijnkaart, een fles bestellen en dan heel interessant lopen te doen tijdens het proeven. Bijvoorbeeld je wijn laten walsen in het glas, nee niet met een kleine beweging maar echt grote rond cirkels maken op tafel met het glas. Of dat overdreven slurpen tijdens het proeven. Of mensen die het gewoon in 1 atje achterover kiepen en zeggen FANTASTIC! Omg that wine is aaaaamaaaaaaaaaazing! Tja die mensen heb je en dan moet ik soms echt mijn lach in houden en soms heb ik echt de neiging om te zeggen ‘’U moet uw glas bij uw oor houden, dan kunt u de wijn horen’’. Ik denk dat er sowieso mensen zijn die daar in zullen trappen. Helaas mag ik dit niet zeggen van mijn manager.

De dag was nog niet klaar, wij hadden nog een locatie te gaan nameljk Giniversaty. Hier serveren wij ook een aantal gin’s van. Wij kwamen binnen en de jongen die ons hielp leek niet bepaald nuchter en de proeverij van gin werd zo op tafel gekwakt en verder geen uitleg helemaal niks. Okeeee dachten wij, lekker geintereseerd ben je in ons. Maar wij vermaken ons wel. De gin’s waren prima maar na 30 minuten stonden wij weer buiten. Een domper dus maar we waren met de groep dus gezellig was het sowieso. We hadden nog wat tijd over en besloten om een ijsje te gaan en daarna was het tijd om weer 3 uur terug te rijden naar Perth. De terug rit was stil en iedereen viel binnen een kwartier in slaap. Ik en Simon deden een wedstrijdje wie als laatste wakker kon blijven. Helaas verloren. Maar ja wat verwacht je? Wij zijn het avond team. Wij zijn niet gewend om vroeg in de ochtend uit ons nest te komen. Al met al een top dag gehad!

BFEBB125-DED2-4EE1-809A-A68E7FD56904B1B59D33-56BF-4230-9E31-52C6414CCDE4C8EB8547-BE84-4533-A19B-3CA10D3A6298AFFDEEF3-4009-4BA4-8BB9-884D2C181289A027B231-D899-421B-B28A-A9A24D1DE63CB6F03786-8DCD-4052-B21C-A3A6685A7F4807AC361A-16F0-461E-910F-413D2703B6001991A631-D874-4AE4-9CDA-722C358975F897E7132C-EDB9-4F12-99CF-768180113BBE7A1166D9-013B-448D-8663-18BEF080B5172F4CFE89-4F03-4ABC-886A-949FC6252B1BD5CD5D03-F529-4A54-8C6A-FEDAA57294AD6458060A-1AFD-4CC4-9C78-3F1BCBF01BB027D2BDA3-3F22-4769-8780-BE6DFB2EB194E1194701-1F4B-4542-9C01-77ED7F228346

25-02-2020 Briefing voor Perth festival
Ik zit hier op sidekicker (voor horeca baantjes voor een dag) en was geselecteerd om te werken op Perth festival. Maar voordat je dat mocht doen moest je aanwezig zijn bij de 3 uur durende briefing. Perth festival is een heel groot festival met als hoogtepunt Highway to Hell waar ik dus ging werken. Maar eerst de briefing overleven. Gelukkig kreeg ik daarvoor wel betaald. Dat valt mij wel op hier. Alles wat werkgerelateerd is, krijg je gewoon voor betaald. Zelfs als het een training of een briefing is. Erg boeiend was het niet en behoorlijk langdradig en na de briefing was het nog niet helemaal duidelijk wat wij nou moesten doen tijdens Highway to Hell. En ohja ondertussen heb ik ook nog een keer een op een bruiloft gewerkt hier. Appeltje eitje, maar wel leuk om mee te maken.

8D351AC3-095F-4E24-9A19-EA8DEC5525E0FC310C8F-926C-4191-9F26-E8ED9C275FB8

01-03-2020 HIGHWAY TO HELL FESTIVAL
Vandaag moest ik werken op Highway to Hell festival. Dit is een festival wat op straat gevierd word en maar liefst 10 km aan snelweg word afgesloten voor dit evenement. Duizenden mensen kwamen hier op af. Mijn taak voor vandaag was om mensen in de gaten te houden, kids die hun ouders kwijt zijn weer herenigen. Dat soort dingen, dus behoorlijk makkelijk. Ik kreeg ZONE 9 toegewezen en een prachtig knalgeel jasje en een portofoon. Alsjeblieft succes. Gelukkig was ik samen met 2 andere meiden. Eentje uit Zwitserland en de ander uit Finland dus wij waren team Europa. Het festival was eigenlijk best leuk. Er reden vrachtwagens voorbij met bandjes erop die de liedjes van AC/DC speelde en achteraf een DJ. Ook hier zie je weer hele gezinnen met al hun spullen op straat met een picnick mand. Dus een festival wat wij kennen was het niet. Maar het was weer een keer wat anders en ook een keer ander soort werk. Helaas heb ik geen spannende verhalen te vertellen want er is eigenlijk niks bijzonders gebeurt. (Beetje jammer) Dus voor mij was dit een prima dagje om lekker in de zon te staan en geld te verdienen. Na afloop waren de straten al heel erg snel leeg en moesten wij wachten op het bericht door de porto dat wij konden stoppen. En dat bericht kwam maar niet en ik moest zo nodig plassen. Dus ik zag aan de overkant een huis met in de tuin allerlei mensen dus ik dacht yes een wc! Dus ik vragen of ik naar de wc mocht. Ja zeker. Top, thanks mate. Eenmaal binnen in dat huis hoor ik ineens namaste! Welcome en kreeg ik ineens een rondleiding. Bleek het een of andere yoga /boedhistische weet ik veel wat te zijn. Ik heb maar heel lief Ja geknikt, haar die rondleiding laten doen. Wel lief en aardig maar heb ik weer hoor. 30 minuten later kon ik dan eindelijk naar de wc en werd eindelijk het seintje gegeven door de porto dat wij mochten uit checken van onze dienst. Finland en Zwisterland lagen helemaal in een deuk toen ik vertelde wat er was gebeurt. Binnenkort ga ik dan ook een avondje met die meiden afspreken. Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

9F41221C-5EB0-4D3D-8A07-E6190C4A3B7DBCE6DFC0-9BA8-45E2-BE3C-F7F3A8EC4687015A2F5B-5C57-45D0-BEB4-789A209C410F1BDADE3D-13EF-4145-A3D8-E36E148401B0

Voor de rest gaat alles z’n gangetje hier maar merk ik wel dat ik Perth een beetje ‘’zat’’ begin te worden en dat het weer begint te kriebelen om naar andere plekken te gaan en rond te reizen. Die plannen zijn al gemaakt maar dat bewaar ik voor mijn volgende blog ;-)Zo nu en dan een keertje uitgaan en op mijn vrije dag een beetje de toerist in eigen stad uithangen. Veel meer doe ik ook niet want het is nu herfst hier maar het is nog steeds WARM!

CEAD3FA4-0AEB-4A33-BCC7-79206591A05548A62DCC-FF28-4060-BDC1-30DED1DEA1EF2A765363-B75C-4ED7-9F5A-5D062E742FB19554ABBA-8581-4F91-B41B-39075B41E577508B9ADA-8883-4506-BDA7-130D2BFF5EEFC243346F-58B3-4690-AF15-2FA174FB98A1

Ik ben net een uurtje thuis van werk en ga zo ook lekker slapen (23:45 hier nu) want morgenvroeg gaat de wekker om 05:00 uur en word ik opgehaald door vrienden. Ik heb 4 dagen vrij dus ik heb mijn spullen gepakt en dan is het tijd voor mijn eerste echt ROADTRIP hier inclusief wildkamperen. Wij wouden eerst naar Esperance gaan (zuiden) maar natuurlijk uitgerekend dit weekend regent het daar dus nu gaan wij naar Kalbarri National Park. 6 uur rijden van Perth richting het noorden. Ik heb er super veel zin in en qua dat kamperen... ach ik laat het op me af komen. De verhalen lezen jullie wel weer in mijn volgende bloggie.
Geniet van jullie dag! En tot heel snel :-)
Dikke kus Jeltje

1. Henk van der wal:
    12 maart 2020
    Weer een prachtig verhaal jij maakt heel veel mee en dat is je van harte gegund geniet er lekker van🙏🏼🙏🏼🇹🇭🇹🇭
  2. Frans:
    12 maart 2020
    Jeltje het was weer een genot om jou reisverslag te lezen , lekker genieten daar en tot de volgende blog 👋🏼👋🏼👋🏼👍🏼🥳
  3. Ellis:
    12 maart 2020
    Heerlijk je verhalen! Je vermaakt je volop! Kijk uit naar je volgende blog😘
  4. Esther Bruggenkamp:
    Super leuk jeltje
  5. Christine en Leo:
    13 maart 2020
    Natuurlijk weer leuk om te lezen... ❤️❤️ Geniet ervan tot de volgende verhaal!!
    Liefs uit Hengelo 🥰🥰🥰