Verhuizen, genieten en veel werken.

16 december 2019 - Perth, Australië

Allereerst SORRY SORRY! Het is een tijdje geleden dat ik weer een verhaaltje heb geschreven, dit kwam omdat het nogal hectisch was (en ik had nog geen Wifi in mijn appartement) Maar wat een leuke reacties krijg ik elke keer weer op mijn verhalen, en zo leuk om te lezen dat iedereen het super tof vind om te lezen.

30-12 Avondje uit
Ik heb Divya ontmoet op werk. (Zie foto hieronder) Het is een Nederlandse meid uit Amsterdam, en de klik was er ook gelijk. Natuurlijk hebben wij gelijk nummers uitgewisseld en plannen gemaakt om wat leuks te doen. Ons plan was om naar een rooftop bioscoop te gaan. We hadden de kaartjes al gekocht, maar toen we over straat liepen richting de bios kwamen wij allerlei mensen tegen in regenboog kleuren. Dus ik heb maar iemand aangesproken op straat wat er te doen was. Blijkbaar de Gaypride van Perth was die avond. Toen hebben we toch maar besloten om de bios over te slaan en feest te vieren. Ik kan je wel zeggen de parade was leuk, maar leek een beetje op een kleine carnavalsoptocht. Maar de hele stad was in regenboog kleuren, gigantisch veel mensen aan de kant en de biertjes vloeiden rijkelijk. Wij hebben een onmeunig mooie avond gehad.. De volgende dag was wat minder ;-)

E44CBEEE-3C3A-4448-944A-87760DA2EDE732F3AB90-31AA-48D2-912C-18335DC3C39A

02-12 Eindelijk... tijd om te verhuizen.
Eindelijk. Weg uit het hostel. Al moet ik wel zeggen dat ik het best naar mijn zin had, maar om te werken en dan te leven in een hostel is niet echt ideaal. Dus al mijn spullen in mijn koffers gepleurd en op naar het appartement. Heeeeeerlijk! Alle tijd om mijn koffers uit te pakken (en wat heb ik toch veel meegenomen.. oeps) Mijn kamergenootje Chelsea die zou later deze week verhuizen en Shalom ook over een paar dagen, dus ik had de eerste paar dagen het appartement voor mij zelf. Toen kwam het berichtje binnen dat Shalom af zag van het appartement (last minute, want ze had de huur al betaald en de borg). Nou je kan je voorstellen dat Chelsea en ik niet blij waren, maar wat doe je er aan. We hebben tegen Shalom gezegd dat het prima is op een aantal voorwaarden en dat is dat zei een nieuwe kamegenoot gaat zoeken binnen 2 weken, mocht dat niet lukken dan betaalt zei de huur. Ik moet elke 2 weken mijn huur betalen, en Chelsea en ik zaten er dan ook niet op te wachten om meer huur te gaan betalen omdat Shalom afzag van de kamer. Ik moet wel zeggen Shalom heeft erg haar best gedaan en telkens kwamen er mensen kijken. Alleen Chelsea en ik waren niet erg blij met die mensen, wij hadden daar geen goed gevoel bij. Dus ik ben maar weer op Flatmates gegaan en meiden een bericht gestuurd van wij hebben een kamer te huur! Binnen een dag had ik reactie terug van Natascha en ze kwam gelijk kijken. Wat een leuke toffe meid dachten wij en toen was de beslissing ook snel gemaakt. Onze 42 (ons appartement nummer) family is nu compleet! Chelsea komt uit China en Natascha komt uit Zambia, dus wij hebben 3 culturen onder 1 dak wonen.
De eerste dagen dat ik hier in het appartement woonde dacht ik, top! Tijd om te relaxen. Nou dat relaxen heb ik gedaan, want ik heb maar liefst 4 dagen lang een flinke griep en verkoudheid gehad. Geloof me, ziek zijn terwijl het 40 graden buiten is dat is niet grappig.

F59C9791-E4FB-47F5-8AF5-9637EDA5281E7DB3399E-6A02-4D39-BCC7-C3B5CA4A45B24A516BCB-19CF-4923-B683-FE9DC9A192D5A6940B72-C5D3-4446-A732-1A1E63E7786BCEF281C7-3160-45BB-AE75-C8A3E33BD7BDE739B08C-EC4B-4A10-898C-4960985C433A

07-12 Kerst parade
Divya en ik hadden besloten om toch maar naar de kerst optocht te gaan. Wat een mensen aan de kant, niet normaal! Ondanks dat ik niet een al te grote fan ben van kerstmis dacht ik, ach dit kan best leuk zijn om te zien. Maar helaas, ook deze parade viel een beetje tegen. Dan maar een biertje pakken. Je moet toch wat op je vrije avond ;-)

1320443E-AD16-494E-897D-119355257872D8492926-8334-4899-B51B-E896DA3F4DE1

09-12 Een middag voor lekker voor mezelf & kerstborrel van het Westin Hotel
Ik werk vrij veel, en pak elke shift op die er maar is. December maand is natuurlijk de maand om veel te werken en veel geld te verdienen. Maar deze middag was ik vrij en dacht ik ga lekker rondlopen en ik zie wel waar ik uit kom. Ik moet zeggen Perth heeft veel mooie parken, waar je dan ook lekker kan chillen en relaxen. Toch ben ik doorgelopen en kwam uit bij Heirisson Island. Dit is een eiland in de stad. De stad word namelijk in twee opgesplits door de Swan River, en ergens op de Swan River ligt Heirisson Island. Een dorre bende op dat eiland, maar wel gaaf om te zien. Ook kwam ik Skippie met zijn familie tegen, en toen had ik wel even een besef momentje dat ik toch echt in Australie ben! (Check onder het kopje video's voor het filmpje)Helaas moest ik al snel aan het werk. Ik baalde een klein beetje want vanavond was het de kerstborrel van het hotel. En wie moest er weer werken? IK. Maaaaaaar, ik werd ineens naar huis gestuurd want het was super rustig. Ik wist niet hoe snel ik naar huis moest gaan, omkleden en let’s go! Tijd voor een feestje! Wat een gaaf feest was dat met de nodige borrels natuurlijk.

91747899-411D-4342-BEFF-18A1003CA6BE0241CC31-E6AE-4506-B3A2-BCC15E4F49704810E272-B234-4C00-ADC5-1E233F4F0F04DDB8FC0F-D8CA-4CAB-8153-1D535ED6AB2A40251F9E-2CC3-40E3-891F-060CE0474035DFD48E88-1C56-4805-8D4A-50D989B315757FE45A1F-E0DD-49BB-9148-F605FAA97C846FCA5A20-DFDA-4DEB-BE4A-FB9D6C07130457D10E85-B25F-4994-BAE4-CB662F438C87741919BF-B718-4114-917E-048CFA646D4BE7F90E32-8650-4A09-939B-4F736B40EF72

10-12 - 16-12 Eigenlijk niet veel bijzonders..
De rest van de week heb ik erg veel gewerkt, en veel thuis geweest, een BBQ gehad met mijn collega’s (dat doen we wel vaker, en dan vooal overdag) of lekker rustig aan gedaan op het strand of bij het zwembad. Ik ga graag naar Cottesloe beach. Een onwijs mooi strand wat een half uurtje reizen is. Door het zeewater en het weer merk ik dat mijn eczeem zo goed als weg is. Zo ontzettend fijn! En de stranden hier zijn prachtig. Ik vroeg me op een gegeven moment af waarom er toch telkens helikopters over de kustlijn vlogen. Nou.. die kijken uit naar haaien. Of er geen haaien te dicht bij het strand komen, is dit wel het geval dan word natuurlijk iedereen zsm uit het water gehaald.

80CAEBCF-CC6A-4F16-A349-F55AA5E5A2A16572F3DA-D03E-4F4F-8BA6-1401293FA2714A0376FF-B05D-4D8F-8FB7-18D3D8C11CCB

Op dit moment is er een hittegolf gaande hier in Perth en zijn de oude warmte records al gebroken. Op werk is dat wel te merken ondanks de airco. Maar ik moet zeggen dat ik weinig last heb van de warmte, ja oke je zweet op plekken waar je liever niet zweet maar goed, hoort d’r bie. Alleen in de avond als ik in bed lig heb ik last van de warmte, wij hebben wel airco maar alleen in de woonkamer. Ik heb iets anders op mijn kamer namelijk ARKO. Alle ramen kunnen open. Werkt ook prima;-)

Dit was niet het avontuurlijkste verhaal van mij, maar dat komt nog. Divya en ik zijn bezig om een bucketlist te maken met 50 dingen wat wij samen gedaan moeten hebben voordat zei weer terug gaat naar Nederland. Dus sowieso dat er nog heel veel leuke verhalen zullen komen.

Voor nu, aju paraplu! En geniet van jullie dag.
Dikke kus, Jeltje.

Ps. Volg je me al op instagram? En heb jij je ook al aangemeld voor mijn mailinglijst? Niet! Foei. Snel doen dus!

1. Ellis:
    16 december 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer Jeltje! Super om je te kunnen volgen met al je avonturen😘😘
  2. Gerlande:
    Hey Jeltje
    Wat een mooi verhaal weer. Wat een respect heb ik voor je dat je dit avontuur hebt door gezet. Hier in Hengelo is het koud en maakt iedereen zich op voor kerst /kerstmiddag. Verder is het hier koud en veel regen. Bah wens je heel veel plezier en succes met je bucketlist. Zie weer uit naar je volgende verslag dikke kus en groetjes ook van Jan
  3. Sherani:
    16 december 2019
    Heerlijk Jel hoe je het schrijft, alsof je om de hoek bent. Fijn dat nu alles op de plek is en dat je in je ritme komt. Snel maar weer ff facetimen🤪🤣❤
  4. Hilma Hensema:
    16 december 2019
    Hoi Jeltje. Nou je schrijft echt op z’n Jeltjes. Het is net of ik je hoor praten bie de appel. Wat heerlijk dat je het naar je zin hebt. Mooie foto’s en lekker genieten en natuurlijk ook wel werken. 😉. Ik heb ook nog een nieuwtje. Maaike is mama geworden van James. Een wonder want ze wist niet dat ze zwanger was. Ben je een beetje bij met de perikelen uit Hengelo. Nou een knuffel van ons. 😘👍👊 topper.
  5. Fiona Brunnekreeft:
    16 december 2019
    Lieve Jel wat een avontuur ben jij begonnen!!!Onmeunig trots op oe.Leuk om zo op deze manier mee te kijken.Dikke kus oet hengeloooo😘😘😘❤❤❤
  6. De Bloemetjes:
    Hey schat,
    Wat heb je dit weer super leuk geschreven.... De Kids lezen je verhaal ook graag, zoals pepijn dan zegt: zie ik jeltje toch nog al is het op de foto! Je krijgt van ons allemaal een hele dikke knuffel en 😘
    We kijken uit naar het volgende verhaal.... Maar vergeet niet te genieten👍🏻
  7. Marielle Schutten:
    18 december 2019