Soms zit het mee en soms zit het tegen.

19 februari 2020 - Perth, Australië

Hoi allemaal, hoe is t daar?
Ik ben de grootste kneus op aarde. Waarom? Als je een blog schrijft, moet je die natuurlijk wel uploaden. Wat dus niet is gebeurt, ik vond het dan ook best een beetje vreemd dat ik 0 reacties kreeg! Dus pak je bak koffie er maar bij, want voor deze keer een extra lange blog! Ook sorry als er typfouten in mijn bloggie staan, ik zit op een bluetooth toetsenbord op mijn tablet die soms vast loopt en ABN is een dingetje voor mij.

24-01-2020 Avondje stappen met mijn Amiga!
Florencia en ik zijn dikke maatjes geworden op het werk maar ook buiten het werk. Florencia komt uit Argentinie en is een aantal jaartjes ouder dan ik. Als wij dan ook samen in een wijk aan het werk zijn, is het altijd feest. Ik noem haar dan ook altijd Amiga (spaans voor vriendin) maar het liefste noem ik haar abuela (spaans voor Oma) Als ik zeg Si si, Abuela. Dan hoor je haar schreeuwen Puta madre MARIE! Na al het werken was het wel een keer tijd om lekker een avondje te gaan stappen. Dus makeup mee, kleding mee en hupsakee naar The Butterfly. Op donderdagavond is het daar Latino night. Dus lekker swingen met die heupjes en de bibs! Eenmaal aangekomen schrok ik me dood. Mijn hemel, wat een rij!! Niet normaal. Maar ok, wij gaan wel in de rij staan. Na 40 minuten wachten was ik het zat, en zag ook de groep voor ons groter worden. Ja handig met z'n drietjes in de rij staan wachten en zodra je vrienden komen sluiten die doodleuk aan. Dus ik ben maar naar de uitsmijters gestapt en uitgelegd dat wij al lang in de rij stonden bla bla bla. Ok pak je vriendin en hou je paspoort gereed. Zo gezegd, zo gedaan. 10 minuten later waren wij dan ook binnen en kon het feest beginnen! Wat een avond! En natuurlijk was het weer veel te laat geworden, maar ach.. dat heurt d’r bie ;-)

17836AEA-9553-441D-8AFD-687187DB41C79DEB8CFF-8FCC-4EF6-B607-A6F08B00B20E

26-01-2020 AUSSIEDAY!
Vandaag is het Australian Day. Deze dag is iedereen vrij en viert feest. Een soort bevrijdingsdag wat wij kennen. Hele families rukken uit en gaan de hele dag chillen aan het water en nemen alles mee om daar de hele dag te blijven. Er waren ook veel activiteiten te doen in de stad, van luchtshows met vliegtuigen tot een springkussen festival voor de kleintjes en natuurlijk de grote vuurwerkshow! Divya en haar nicht en ik zouden eerst naar the Lucky Shag gaan en daarna zien we wel. Een toffe bar waar mijn kamergenootje werkt. Hier was het veels te gezellig en zijn wij dan ook de hele dag blijven hangen. Lekker aan het water met bandjes en dj’s met een biertje in je hand. TOP! Ik was hier ook wel aan toe want ik had de periode er voor erg veel gewerkt. Het vuurwerk was MAGISCH! (Check de filmpjes) Ik kon het natuurlijk niet laten om een lekker fout t-shirt te kopen met AUSTRALIA erop. Maar natuurlijk kwam ik tussen een demonstratie terecht van de aboriginals die aan het schreeuwen waren, DIT LAND IS VAN ONS! Stond ik daar met mijn mooie t-shirt aan, nou.. die boze blikken kon ik  voelen haha! Maar mijn eerste AUSSIEDAY was dan ook fanstastisch!

46CAC0C3-534C-46F5-9C54-4CAB18DAA1ECBB0AEB5B-C6C8-4113-8BAC-A7F742469037E970E036-1E15-4D4A-AAAA-BC83CFD849D56801352C-D44A-4987-960D-5ABAB879856CCC072BA1-DDC7-49BB-AFA0-8586D324040C6DBEDF2E-6964-4C71-B051-24BF97D22CD69F946FB7-C002-4B5E-87E4-7E008F1C7D19

31-01-2020 Tijd voor nog een koffie lesje!
Vandaag was mijn tweede les bij de barista school. Vandaag leerde ik hoe je latte’s, cappuccino, flat white etc moest maken. Kortom, vandaag mochten we spelen met melk. Dus ik leerde hoe ik melk op moest schuimen, hoe je zorgt dat de melk op de juiste temperatuur is, hoe je de melk moet scheiden. Dus het schuimlaagje van de melk scheiden van de normale melk. Ik moet nog steeds wennen aan de koffie’s hier en als ik een bestelling opneem aan tafel en iemand bestelt: Can I have a short mac topped up with almond milk? Of een: Long mac ¾ topped up with soy milk? Nou. Mijn oren klapperden in het begin, maar nu ik de barista lessen volg, snap ik EINDELIJK wat ze bedoelen. En eigenlijk is het heel simpel. Short mac is een short macciato (kleintje) topped up is tot aan de rand vullen met melk and almond milk is natuurlijk amandel melk. Deze les was ook weer erg leuk om te doen en er waren maar 2 leerlingen. Dus ik had alle tijd om te leren. De volgende les staat alweer gepland, maar 1 ding weet ik zeker. Geef mij maar gewoon een bak zwarte koffie. Dat is toch het lekkerste.

7E1A9620-7D83-4D35-B34D-46F19A97EEF40A95239F-606C-4782-8056-1EE19385AFE4C0E3D934-E847-4E67-901A-F558682E214E7E594667-7607-41C2-B362-160DD0DDF8B0

Soms zit het mee, en soms zit het tegen....
Als je mijn verhalen leest, mijn foto’s ziet dan denk je wat fantastisch allemaal! En geloof mij, het is hier ook fantastisch! Maaaar... .soms zit het mee, en soms zit het tegen. Ik had op werk weinig uur, ik kon wel rondkomen maar ik werd vaak eerder naar huis gestuurd en dit gebeurde te vaak. Ik heb ook mijn rekeningen te betalen. En natuurlijk is het weer even wennen want ik ging natuurlijk van een vast contract bij de Appel naar een 0 uur contract hier in Australie. Maar ik heb mijn manager erop aangesproken en hij zou mij meer uur gaan geven. Top! 2 weken later gebeurde dat nog steeds niet en was ik het zat. Ik ging maar een 2de baan erbij zoeken. En dat lukte! Eigenlijk had ik naar een aantal dagen al een baan erbij. In een bakkerij. Ik draaide een aantal uurtjes mee, en mijn eerste echte dienst stond ingepland. Vol goede moed ging ik er heen, had het ook echt naar mijn zin. Totdat ik terug kwam van pauze en mijn (ouwe zeurzak) baas op mij af kwam en uit het niets begon te schreeuwen tegen mij. Echt compleet uit het niets! Voor de collega’s, voor klanten, iedereen kon het meemaken. Het kwam er op neer dat ik een 5 sterren restaurant gewend was, dat ik mij te goed voelde voor deze baan. En dat ik mijn baan bij Garum maar moest opzeggen en vol moest gaan voor de bakkerij. Bla bla bla. De meiden zeiden al: oh nee, niet alweer. Dus blijkbaar doet hij vaker zo raar. Nou volgens mij heeft deze man het niet helemaal in orde daar in zijn bovenkamer en je snapt ook dat ik behoorlijk pissig was. Maaaaar, ik kon 2 dingen doen. Mijn eerste reactie was bekijk jij het even lekker mafkees. Mijn tas pakken en wegwezen.. OF mijn dienst van vandaag uitwerken. Dat heb ik dus ook gedaan. Ik heb mijn dienst uitgewerkt daarna een mail gestuurd dat ik het niet accepteer dat ik zo behandeld word, dat ik er mee stop en dat ik het zou waarderen dat hij mij uitbetaald voor de uren dat ik heb gewerkt. Dat is gebeurd, en nooit meer een reactie van hem gehad. Dikke prima. Als klap op de vuurpijl ben ik de afgelopen 3 weken maar liefst 3x bij de dokter geweest. Duur grapje wel, want dat moet je gelijk aftikken maar hopelijk krijg ik dat wel terug van de verzekering. Voor wat? Je hebt toch geen coronavirus he?! Nee. Maar wel een dubbele oorinfectie die nog steeds na 3 weken niet weggaat. Tja eigen schuld dikke bult, moet ik maar minder zwemmen.

Gelukkig gaat het nu erg goed bij Garum en geven ze mij echt heel veel uur (gemiddeld 38 per week), ze sturen mij niet meer eerder naar huis en mag zelfs nieuwe collega’s inwerken. Dus ik was de laatste tijd echt elke dag aan het werk, en eerlijk. Ik vind het heerlijk! Daarnaast zit ik nog op Sidekicker (de app voor horecabaantjes voor een dag) Ik heb een bruiloft gepland staan, een rock festival hier in Perth (dan word de snelweg gewoon even afgesloten voor een dag en een feestje gehouden) Dus als ik een vrije dag heb, pak ik dat erbij. Nu werk ik 9 of 10 dagen achter elkaar. Tuurlijk baal je soms wel eventjes en als het eenmaal kut gaat, dan gaat alles ook kut bij mij. Maar je kan 2 dingen doen.. Er in blijven hangen en zielig lopen doen of denken, kom op Jel. Na regen komt zonneschijn. En natuurlijk kies ik voor de tweede optie, want ook dit soort dingen horen erbij als je op reis bent. En uiteindelijk komt alles altijd weer goed!

13-01-2020 Scarborough beach & markets
Vandaag ben ik maar naar een ander strand gegaan namelijk Scarborough. Heerlijk strand! Heel veel kitesurfers en surfers te spotten hier. Toen ik dat zag dacht ik, dat wil ik ook! Dus ik ga maar eens googlen waar ik lesjes kan volgen. Elke donderdagavond zijn de Scarborough markets. Aan het strand, dj’s en alleen maar foodtrucks. Alles kan je er krijgen, van japans tot aan italiaans. Heerlijk! Hoe heerlijk is het om daar rond te lopen tijdens zonsondergang met lekker voedsel. Ja, als er ergens eten is, daar ben ik. Dus ik was ook wederom een gelukkig mens. Je merkt wel dat Scarborough echt een watersport plaatsje is. Als je daar in de supermarkt loopt, dan lopen de meiden gewoon in bikini de boodschappen te halen. Erg bijzonder wel. Ik zie mijzelf dan ook nog niet in bikini bij de slagersafdeling 5 kip drumsticks bestellen.

A508A291-A17B-4E5C-B77B-A664F6FB2E2F9A638E76-758C-4EA6-88B6-25E1700C9807EED453A5-ABE0-4A45-A2A3-E041303EE4140E8E7345-C049-4AC9-B304-C6C8834E4F1386D7C16C-B198-4253-BC4B-72E1C4C64A44

Ohja voordat ik het vergeet. In een van mijn vorige blogs vertelde ik dat ik en mijn collega’s van Garum onze decembermaand fooi hadden gedoneerd aan het rode kruis voor de bosbranden. Met trots kan ik vertellen dat wij maar liefst $3248,90 hebben gedoneerd! Applaus applaus applaus.

Voor nu was dit het dan, maaaaaaaaaaarrrrrrrr..... ik heb fantastische dingen gepland staan! Maar daarover meer in mijn volgende bloggie. Maak er een top dag van, want dat doe ik ook. Dikke kus en knuffels vanuit het zonnige Perth.

Ps. Wil je op de hoogte blijven? Volg mij dan op instagram en meld je aan voor de mailinglijst

1. Piet de Bekker:
    19 februari 2020
    Geweldig. Blijf wel genieten. Wij gaan wel carnaval vieren. Lekker kaas en worst eten ha ha ha. Groeten Piet
  2. Marijke:
    19 februari 2020
    Leuk marielle hele belevenis daar denk geniet ervan wij gaan bijna carnaval vieren 🍻🥂🥳🥳🥳
  3. Agnes:
    19 februari 2020
    Deze blog is weer Jeltje op en top ...heerlijk weer om te lezen 🥰 en eerlijk ook..trots op je schat ❤❤
  4. Henk van der wal:
    Hoi hoi
    Weer een prachtig verhaal ik geniet van je verhalen en wat je allemaal mee maakt in ieder geval meer dan in Hengelo
    Geniet van je vrije tijd en maak er iets moois van
    Groetjes
    Henk
  5. Winny:
    19 februari 2020
    Soms zit het mee en soms zit het tegen..... 🤞🏻dat het vanaf nu meer mee dan tegen zit 😘.... succes. Ik kijk uit naar je volgende blog 👍🏻
  6. Marcel:
    Goed verhaal weer Marielle. Ups en downs. Het hoort er allemaal bij✅💪 x van ons
  7. De Bloemetjes:
    Super geschreven... Echt op zijn Jeltje's 😂😂😂
    Geniet van de vrije tijd en wij missen je hier wel hoor en zeker nu met de Carnaval🎉🎉🎉
    For knuffel
    Raymond Esther Fleur en Pepijn 😘
  8. Anneke:
    19 februari 2020
    Hey Mariëlle, super verhaal, en oh.....I envie you!!! was ik maar 35 jaar jonger hahahaha Prachtige omgeving daar, vooral Scarborough - daar kon ik wel aan wennen. Blijf genieten en ik kijk uit naar je volgende blog! 😎
  9. Christine en Leo:
    19 februari 2020
    A wat heerlijk jou verhalen te lezen Marielle... Jij hebt dus de afgelopen weken weer veel mee gemaakt!! En altijd op een goede manier alles oplossen... Top Jel..
    Liefs uit Hengelo Leo en Christine ❤️❤️❤️🥰🥰🥰
  10. Frans:
    19 februari 2020
    Geweldig om jou te volgen , en te lezen wat je allemaal meemaakt echt super , top dat je zo voor je zelf opkomt 💪🏼 Ik blijf je volgen en geniet van al het mooi’s 👌🏻👋🏼
  11. Henny:
    19 februari 2020
    Was weer leuk om te lezen 😘
  12. Natasja:
    3 koffie verder😜 gaaf weer Jeltje😘😘
  13. Ellis:
    19 februari 2020
    Heerlijk om je te volgen en je verhalen te lezen. Geniet er van Jeltje! Je neemt deze ervaringen lekker mee in je rugzakje!

dikke kus, Ellis
  14. Gerlande:
    6 maart 2020
    Hey Jel
    Nu pas er aan toe gekomen om te lezen weer genoten van je mooie avontuur en hoe sterk je bent echt een topper geniet en leef je leven zoals jij dat wilt! Respect. Hoop dat je oorontsteking inmiddels over is heel veel plezier zie uit naar het volgende blok.
    Ps carnaval was weer gezellig maar heel bijzonder zonder jouw met name de zaterdag avond. Je vader heeft je goed vervangen🥳🥳 Ook de optochten rond om Hengelo die niet door zijn gegaan ivm het slechte weer heel bijzonder. Nauw tot snel😘😘